Στοιχεία Τεύχους
 Υλικό απο το αρχείο του
"
της Καισαριανής"
Τεύχος:83 , Ημερομηνία: 11/2001,
Στοιχεία Στήλής
Σελίδα:10
Κατηγορία -ΥΓΕΙΑ-
Περιεχόμενο
-ΙΑΤΡΙΚΟ ΘΕΜΑ-
Συντάκτης
-Δημ. Χασάπης*
 

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙ

Η πρώτη επαφή με τον αθλητισμό πρέπει να αρχίζει στο νηπιαγωγείο (από 4 έως 7 χρόνων), με παιχνίδια. Παλαιότερα, υπήρχε η δυνατότητα της άσκησης με παραδοσιακά παιχνίδια στις αυλές των σπιτιών και στις αλάνες.
Σήμερα, όμως, ο σύγχρονος τρόπος διαβίωσης στις μεγαλουπόλεις δεν αφήνει περιθώρια για τέτοιου είδους παιχνίδια. Η κολύμβηση είναι η ιδανική άσκηση γι’ αυτήν την ηλικία. Από την ηλικία των 5 έως των 8 χρόνων, αναπτύσσεται αυτό που λέμε κινητική δεξιοτεχνία. Πιο κατάλληλοι τρόποι για την ανάπτυξή της είναι το τρέξιμο, το κλώτσημα και το πέταγμα της μπάλας, η ενόργανη και η ρυθμική γυμναστική.
Για παιδιά από 8 έως 12 ετών, η αθλητική απασχόληση τρεις με τέσσερις φορές την εβδομάδα σε κάποιο σπορ κρίνεται πολύ επαρκής για την πολύπλευρη ανάπτυξη των διαφόρων φυσιολογικών ικανοτήτων. Στόχος των προγραμμάτων άσκησης είναι η συνεχής βελτίωση και ανάδειξη του καρδιαγγειακού και αναπνευστικού συστήματος. Για νέους από 13 έως 18 ετών, δηλαδή την περίοδο της φοίτησης στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο, πρέπει να γυμνάζεται κανείς τέσσερις με πέντε φορές την εβδομάδα. Αν υπάρχει προϊστορία στον αθλητισμό, τα 13 χρόνια είναι η πιο κατάλληλη ηλικία για να ενταχθεί σε πιο εξειδικευμένα προγράμματα άσκησης. Αυτή την περίοδο είναι πιο επιτακτική η ανάγκη για άθληση, λόγω της δεδομένης ενεργητικής επίδρασης που ασκεί στον ψυχισμό μας. Η κινητική δραστηριότητα βοηθά στην εκτόνωση της εκπαιδευτικής έντασης αυτήν την περίοδο. Σημαντική είναι η συστηματική άσκηση να είναι ωφέλιμη και ασφαλής. Γι’ αυτό, θα πρέπει να εξετάζονται το παιδί, ο έφηβος και ο ενήλικας από καρδιολόγο και παθολόγο. Επίσης, για να είναι ωφέλιμη η άσκηση στις μικρές ηλικίες, δεν θα πρέπει να είναι ανταγωνιστική.

* Ο κ. Δημ. Χασάπης είναι Καρδιολόγος



Επιστροφή | Επιστροφή στην αρχική σελίδα | Επιστροφή στη σελίδα αναζήτησης